Según procurador general de la República, Roberto Moreno, proyecto noñembohovái propiedad ojapóva umi terreno afectado vía férrea ni ohupytýva indemnización, sino simplemente omopyendáva franja 7 metros vía rembe'ýre ndikatúiva oñemopu'ã construcción.
“Proyecto peteîha oimehápe propiedad franja, kóva 20 metros mokõiha via ohóha rembe'ýre, péva ojapóva ha oipy'apýva ha ikatúva omotenonde heta ary rire, upéicha oplantea proyecto pyahu ndoikéiha propiedad”, he'i Moreno, péicha comunicado oficial gobierno oikuaaukáva miércoles, kóva gobierno central osëvo proyecto lista orden del día ohecháva jueves ohóvape.
Nomombe'úi informe ojapóva variación umi costo-pe. Ko proyecto opresentáva primera instancia ha'éva upe inversión oguahëva US$ 880 millones, ohechávo base US$ 20 millones por kilómetro. Ferrovía ohóva centro de Asunción guive, ohasávo Botánico, Luque, Areguá oguahë meve Paraguari peve, ojeipysóvo 44 kilómetros.
Moreno he'i umi terreno ndojuhúiva ambue punto proyecto, noñeha'ãiva ogenera pleito, sino omoañete tren ñemomýi jey.
Ko proyecto oike servicio ferroviario de trenes livianos hérava Light Rail Transit (LRT), oñealimentáva energía eléctrica ha piso bajo, upéicha oikundaha tavaguasu, pero upéicha oike centro tavaguasúpe ha oñemoañete haguã tranvía ramo.
Oñeikuave'ëse transporte masivo de pasajeros kóva calidad diferenciada ha'éva peteî alternativa ojeho haguã seguro, confortable ha puntual. Umi mba'yrumýi climatizado. Ko sistema omohenda péicha servicio de transporte público oïva ha oñeha'ã upéicha, oimévo medio alternativo automóvil-pe guarã.